Wednesday, August 3, 2011

..addiction: sHoEs vS bOWLiNg..

dah berhabuk blog aku ni..siap ade sawang2 lagi..lame tinggal tak jenguk2..before this sibuk dengan praktikal kat puchong..2bulan setengah je..yg best nye, bos belanja lunch masa aku last day and die bagi aku full allowance even though aku kerja setengah bulan je..haha..suke la aku kan..dari niat nak wat part time untuk cari duit shopping raya, terus cancel niat tu..duduk rumah lagi best! memang la bosan sikit, tapi heaven~haha..cume kadang2 terasa jugak la, bile kene makan sorang2, cakap sorang2 (erk?dah gile ke aku ni?)..tapi selebihnye ak suka duduk rumah dari kerja sebab aku bole surf tenet anytime, main farmville 24/7, tengok movies, unlimited sleep..hahaha..memang heaven..ade orang marah aku sebab malas, nak wat camne, memang aku lebih suka camni..bos ade offer sambung keje ngan dia sampai aku habis cuti..bukan aku tak nak, memang aku nak sangat..tapi sebab dah 2x aku accident sepanjang praktikal ni, wat aku trauma kot nak riding jauh2...nak pulak puchong tu areanya busy..almost everyday aku hampir nak kene langgar ngan orang masa pegi keje..tak ke tambah trauma aku lagi..menyesal jugakla tolak offer bos aku tu..tapi nak wat camne,aku still tak dapat nak overcome trauma aku tu lagi..
so back to the topic, aku terfikir pasal addiction manusia..actually, aku start dok pikir2 pasal benda ni bila aku kenal dengan sorang ni..addicted gile dengan bowling..kalau main bowling tu, sampai berapa game entah..pernah sekali tu, die cakap sampai 10game..gila betul..aku dok pikir2 ape la best sangat dengan bowling ni..sampai addicted camtu..balik keje penat2 pun bole gi bowling lagi..memang dasyat jugakla bagi aku..sebab pada aku, takde ape pun interesting kat bowling ni sampai orang boleh addicted camtu kan..seumur hidup aku, sekali je aku pernah main bowling..gara2 bola terbaling ke belakang, aku dah taknak main dah lepas tu..haha..memang kene gelak ngan kawan2 aku time tu..
aku pun tanya la kat die yang addicted ngan bowling ni, nape suke sangat main bowling? die kata, camne aku addicted kat kasut, camtu la die rasa kat bowling..erk? tetiba aku pulak kene..tapi betul gak..addiction aku kat kasut pun macam melampau jugak..kalau gi shopping complex, balik mesti bawak kotak kasut..nasib baik aku jarang pergi buang masa kat shopping complex, kalau tak, rumah aku penuh ngan kasut jela..sekarang ni pun da banyak, siap kene bebel ngan mama abah kalau dorang balik sini..
so in the end, aku boleh paham nape orang boleh addicted kat sesuatu benda..kadang2 takde sebab pun addiction tu..macam aku..aku pun tak tau nape aku addicted sangat dengan kasut..hihi..
vs


*korang addicted dengan ape pulak? :)

No comments:

Post a Comment