Friday, April 29, 2011

..AmBi PuR??..

baru bangun tido tibe2 teringat satu kisah..haha..belom cite lagi aku da gelak..so korang mesti da dapat agak cite ni cite kelakar kan?hahahaha..
pada suatu hari, haha, da macam zaman kanak-kanak nak bercerita..tak kisah la..aku nak gak start cite camtu..
pada suatu hari, ada sekumpulan pelajar civil engineering pergi melawat tapak kat temerloh pahang..pelajar2 itu bertolak dari uni dalam pukul lebih dari 8pagi dan kurang dari 9..ha cmne tu?pukul 8lebih la..ape da..so sampai kat tempat tu pukul 11 camtula..bila da sampai tu, keadaan memang sangatla panas sebab ni pukul 11 pagi malaysia ye..bukan 11pagi united kingdom..kui3..kalau da nama pun melawat tapak, tak kan la duduk je dalam aircond kan? harusla kene berjalan-jalan, berlari-lari, menonggeng-nonggeng, melompat-lompat dan macam2 lagi perbuatan pelik harus dilakukan..
so bila membuat semua perbuatan itu dalam keadaan bersuhu hampir 40 darjah celcius, agak2 korang cmne la keadaan pelajar2 tu kan?haha..reaction chemistry mengatakan, apabila haba dikenakan terhadap sesuatu, maka wap air akan terhasil..betul ke? entah..aku pun da tak ingat sangat pasal chemistry..kui3..so sambung cite balik..agak dalam 2jam jugakla semua aktiviti berjaya dilaksanakan..wap air a.k.a peluh yang keluar da memang kalah orang baru lepas mandi..so bila da abes tu, naikla bas..peh memang sedap gile rasanya bila baru lepas berpanas2, dapat masuk dalam bas yang beraircond..macam dapat nikmat syurga dunia..weeeeee..melampau pulak aku kan?hahaha..rilek lu, ni belom klimaks lagi..hampir2 da..hehe.. so mari baca dialog kat bawah untuk lebih penghayatan..hehe
aku: peh, sedapnye aircond ni..lega dapat naik bas..gila betul la gi melawat tapak tengah2 panas camni..
aisyah: haha, biasala..masa keje nanti cmni la keadaannye..
ah aisyah ni, mentang2 la penah keje kan? haha..aku pun diam mengakui kebenaran kata2nye..sebab tu aku taknak jadi engineer!!! kui3..
aku: adoi, basah pulak ketiak aku ni..ape ni!! kata rexona 'no sweat challenge'?? ni ape ni? penipu punye rexona..
sambil melihat2 ketiak aku yang basah dengan peluh..memang nampak dengan jelas dan memalukan..tapi aku wat slumber jela..nak cover malu..hehehe..aku tunjuk jugak dekat keem and amoi yang duduk sebelah kitorang..tiba2 dengan confidentnye.....
keem: eyew! ko pakai rexona ke? aku pakai ambi pur, takde pun peluh camtu..
kitorang semua terdiam mendengar kata2 keem..tibe2 ledakan ketawa automatik meletus macam ledakan gunung berapi tu...
aku: ambi pur????ambi pur tu ko pakai kat ketiak ke keem?
keem dengan muka blur dan malu2..
keem: eh silap la! aku nak cakap enchanteur...hehehe
kahkahkah..memang tak tahan aku nak gelak..sampai uni, keem kene bahan..disebabkan 'ambi pur' nye tu..kui3..
by the way keem, aku minat nak try ambi pur lemon..best tak bau die? haha..

bila aku tengok iklan rexona or ambi pur, mesti teringat kisah ni..hahaha


versus


p/s: keem, jangan mara ye aku post entry ni..hehe

No comments:

Post a Comment