Saturday, April 30, 2011

..bE gRatEFuL for wHat wE hAVe..

bangun pagi tadi agak awal bagi aku yang jarang sangat nak bangun awal di hujung minggu..so bangun je, terus niat nak study since exam is juz in less than 2 days..sambil2 study, membelek la mukabuku..haha..hari ni labour day! so bagi aku yang tak bekerja ni, takdela terasa sangat hari ni kan..hihi..for those yg bergelar pekerja, happy labour day! enjoy ur holiday ye..hehe..
bile membelek mukabuku tadi, ternampak post dari seorang kawan..wah..bertambah bahagia dia sekarang..sambil menghitung hari untuk melahirkan anak sulungnye, disambut pula dengan birthday yang best sangat disediakan si suami..peh..memang romantik abes..suka sangat tengok mereka..huhu..sweet couple tau! dalam hati terselit rasa cemburu..biasala kn? manusia mane yang tak jeles tengok kebahagiaan orang lain..tapi, jeles tu jangan lebih2! jangan sampai ade niat tak baik kat orang..berdosa tu!
aku doakan kawan lama aku tu bahagia selalu..suka tengok mereka..cute and romantic! kawan aku tu, even tengah pregnant pun, hot tau! hehe..so i wish to have a family like her..one day..haha..
bila tengok kebahagiaan die, i learn something..setiap orang ade rezeki masing2..Allah dah tetapkan jalan hidup setiap orang..so kite kene bersyukur dengan apa yang kita miliki sebab Allah lebih tau ape yang terbaik untuk kite walaupun kadang2 kite tak suka dengan sesuatu itu, tapi kita kene percaya yang sesuatu yang kite tak suka tu, mungkin yang terbaik untuk kita..
haha..aku tibe2 rasa nak memotivasikan diri aku sendiri hari ni..sebab macam agak down dengan study aku lately..besides, rasa cam dah bosan ngan hidup sendiri..tapi bila kene motivasi macam ni, terus rasa bersyukur dengan apa yang aku miliki sampai hari ni..alhamdulilah ya Allah..

No comments:

Post a Comment