Thursday, April 28, 2011

..exam fever..

hoho..ni topic paling bosan nak cite..haha..tapi ni la yang dok aku pikir 2-3 hari ni..menyebabkan aku da lama tak dapat post ape-ape..huhu..nak cite pasal exam ke? ye! sebab da menganggu pikiran aku dari semalam..memula paper foundation engineering..aku rasa boleh pegi lagi la..sebab semua soalan berjawab walaupun aku hentam je..as usual, prinsip aku bile menjawab exam, make sure all question were answered..so takde blank la untuk semua jawapan..padahal ade je yang aku mengarot ikot suke hati ak..so doa2 la Ir. Azlan ade bagi markah kesian kat aku..hehe..
<----ni la antara yang aku kene buat bila belajar foundation engineering~

pastu paper electrical and electronic..what the heck??sejak bile aku tukar course ni??haha..ni la nasib aku..nama je budak civil engineering, tapi kene belajar electric sebab mereka (sape mereke??orang2 kat jabatan aku la hehe) kata, civil works banyak involve ngan electric..betol jugak tu..tapi yang wat jadi tak betol nye bile aku ni sejak aku lahir, memangla ak tak bole pegi dengan electric ni..sebab aku memang tak bole paham belajar benda2 yang aku tak nampak aplikasinye..macam biologi, chemistry,electric and banyak lagi la..dulu belajar biologi kat sekolah, kepala aku yang biol..haha..chemistry??masa spm siap kene join kelas pemulihan lagi..sebab markah ujian bulanan tak pernah lulus..peh! dasatnya aku time tu..haha..tapi aku sangat la berterima kasih kat cikgu syukri yang ajar aku kimia sampai pandai..so masa matrik, chemistry ak la yang dapat A sokmo..hahah..tapi still tak bole jadikan kimia sebagai jalan hidup aku..so aku pilih la course yang berkaitan ngan physics.. :)
back to my topic, aku kene la gak mengadap electric ni kalau nak grad kn? aku study macam gile la..las2 soalan yang banyak keluar, pasal topic yang aku tak berapa fokus sangat..apekah?? so naseb aku la kot kan??sebab gi fokus kat topic yang tak keluar langsung..frust gile..biasanya aku jarang nak tension pasal exam walaupun aku tak yakin ngan jawapan aku..tapi kali ni aku jadi tension sebab ade soalan yang aku tinggal kosong je..banyak pulak markahnye..haish..so camne ngan prinsip aku tadi? haha..terpaksa la abaikan..sebab aku da memang takde idea nak hentam..agak2 la nak suruh budak civil design electric circuit..kalau suh aku design reinforced concrete ke, design water system ke, design steel structure ke, memang la patut..ni electric circuit??huhu..tengok circuit yang da siap pun automatic kepala aku berbelit2, ni pulak nak suruh design..harusla aku blur kan?haha..
~aku taknak jadi macam dalam gambar tu la!hehe~

so after paper electric, aku kene gak mengadap paper project management dalam masa kurang dari 24jam lepas paper electric tu..so aku memang da agak penat, study pun ala kadar..ala kadar ke??tak jugak..ak dengan yakin nye nak jawab paper ni..walaupun 1 topik aku cover camtu2 je..skali???topik tu la yang keluar..soalan wajib pulak tu!!! adeh! and to make it worse, 25marks ye! what the heck again??huhu...so yang ni pun aku blur langsung nak hentam sebabnye aku tengok sekilas je topik ni..so memang takde idea langsung pasal ape topik ni...frust lagi..adeh..rasa cam dalam kepala aku ni kene hentak bape kali ntah..saba jela..beria2 study subject ni, las2 jadi camni..nape la aku bernasib tak baik kali ni..huhu..so target nak dapat A tu da nampak kelam da..huhu
~yang ni aku suke, tapi dah mengecewakan..~

lepas ni ade lagi 8paper aku nak kene hadap..8??semua orang pun terkejut..tapi untuk civil student, tu la nasibnya..bukan kat semua uni kot..aku rasa uni aku je..sebab tengok kawan2 aku kat uitm, rileks jugak..paling banyak paper 5 je kot..so aku ade 8 sebab ade 2 subject yang aku ambil awal..hehe..status aku kat uni aku pun complicated sikit..tapi budak2 biasa pun dah 6subjek ok..banyak la tu..gile nak abeskan dalam masa 2minggu..
so sekarang aku dah habis 3, ade lagi 5..sigh..penatnye..3 paper pun macam da azab gile..ni pulak lagi 5..fainted..haha..ape2 pun, aku kene la jugak hadapinye dengan tabah..hehe
so what past is past..think about the future! for all people out there yang tengah struggle ngan exam, gud luck ye..do the best as you can! <---ayat untuk aku jugak..hehe

No comments:

Post a Comment