Thursday, April 21, 2011

..tears drop..

rasa terpanggil lagi untuk membuat 1 lagi entry lepas baca entry di 1 blog kawan..
suka sangat blog dia sebab banyak bagi inspirasi pada aku..
korang semua boleh tengok blog ni k..memang sangat bagi kekuatan dan semangat pada aku..cuma dah lama dia tak post new entry..maybe busy dengan study dia..i guessed..
setiap kali baca blog dia, aku akan rasa sebak..sebak disebabkan happy melihat hidup dia..ataupun sebak disebabkan sedih dengan cerita2 dia..
sebelum ni aku rasa dia lah antara kawan aku yang aku boleh katakan sempurna hidupnya walaupun aku tak rapat sangat dengan dia..apa yang aku lihat sebelum ni, hidup dia hampir sempurna..tiada masalah kewangan..bijak mengurus diri sendiri..family yang mempunyai ikatan yang kukuh..loving boyfriend..and yang paling penting, dia tak pernah sombong dan kedekut dengan kawan2..itu yang paling aku respect dengan dia..malah impian dia nak fly ke oversea dah pun tercapai..dulu ktorang berkongsi impian tu masa kat UiTM..kan Ain? tapi ternyata dia yang lebih beruntung..tapi semuanya berlaku ada hikmahNya..like what she write in her blog..so aku anggap masih belum rezeki ak..
tapi last year dia dapat ujian yang besar bila mak dia sakit..apa yang jadi pada dia, buat aku tersedar yang tiada kehidupan yang sempurna dalam dunia ni..apa yang aku ingat, ustaz aku pernah cakap, bila Allah menguji kita dengan ujian, bermakna Allah sayangkan kita..semua tu buat ak sedar..apa pun, aku pasti dia kuat menerimanya..aku sebagai kawan akan selalu berdoa untuk dia dan juga keluarganya..
i wish to be like her..happy, strong and sabar..always be thankful for what she'd got..pray for me..to be a better person..

tadi sebenarnya rehat kejap masa tengah study foundation..so aku jalan2 la tengok blog orang..tibe2 teringat blog dia yang dah lama aku tak jenguk..so sekarang nak sambung balik study..untuk kawan2 aku, aku doakan yang terbaik untuk korang..apa pun, ingatlah...
Just remember, everything that happens in life must have its own lesson,
even though we sometimes fail to figure them out...
kata2 ni aku pinjam dari ain..thanks so much for your words..

No comments:

Post a Comment